12 Mayıs 2016 Perşembe

Hayata Atılmadan Önce Son 4 Tavsiye

Herkese günaydınlar, bu günkü yazımda üniversite hayatımdan bahsedip naçizane bir kaç madde de tavsiye ekleyeceğim. Yazının sonunda bu tavsiyelerimi nereden toparladığımı rahatlıkla anlaycaksınız, hakkımda çok bir fikriniz yok o yüzden konuya biraz kendimden bahsederek başlayacağım. Yirmili yaşlarımın fazlasıyla başındayım ve Karadeniz Teknik Üniversitesi- Jeoloji Mühendisliği öğrencisiyim. Daha şimdiden o ne be tırt dediğinizi duyar gibiyim... 
Yapmayın ne olursa olsun insanların isteyerek ya da istemeyerek seçtikleri bölümleri eğitim hayatlarını yargılamayın. Eminim onlarında hedefleri daha üstlerdi ama olmadı kısmet değilmiş, alın yazısı buymuş, rabbim ekmek kapısını burdan açacakmış.. 


MADDE-1: Kim ne derse desin asla asla asla kulak asmayın. İster tırt ister afedersiniz senden bi bok olmaz, okuycanda nolcak vs vs vs uzarda gider bu. Sizin hayatınız ve siz yaşıyorsunuz.

Okula başladığım ilk sene hazırlık okumak zorunda kaldım. Bu bi mecburiyetti çünkü muafiyet sınavına girmemiştim. İyiki de girmemişim. Yorucu, mutsuz, kendimi salak gibi hissettiğim ve ilk dönemin sonunda okulu bırakma kararı aldığım bi hayata başlamadan önceki en rahat dönemdi bu. Evet ilk dönemin sonlarında tam bu final vaktinde ailemi aradım ve devam etmek istemediğimi bu bölümü sevmediğimi söyledim. Sonra ne mi oldu.... 

MADDE-2:
Ben bu bölümü sevmiyorum yapamam kafasından acillen çıkın.
 Ve olduğunuz yerden kalkıp iki adım geri gidip daha geniş açıdan bakın. Adım gibi biliyorum ki muhakkak kendinizin orada olmasına bir sebep bulacaksınız.
Düşündümmm düşündüm uzunca bir süre düşündüm. İstediğim bölümün şartlarını, okul hayatı içerisinde takdir edersinizki en önemli şey ders geçmek ve istediğim bölümlerde ki öğrenciler benden çok daha iyi şekilde fen ve matematik bilgisine sahiplerdi. Ve ben asla o kadar fazla çalışamazdım. O yüzden tamam devam edicem hemde burda iyi olmaya çalışarak devam edicem. Bu düşüncelerime kendimi odakladıktan sonra bi sonraki dönem bi parça derslerime odaklanmaya başladım ve hepsini geçtim. Bu arada ortalamamda bir tık yükselmiş oldu (4 üzerinden 3.10 falan değil yanlış anlamayın :D ).

MADDE-3: 
Başka (daha çok istediğiniz ya da yüksek puanlı hedefiniz olan ) bir bölümde kötü olacağınıza kimsenin beğenmediği yerin iyisi olmaya çalışın. Hiç şüpheniz olmasın belki bölüm birincisi olamıyorsunuz ama kendinize güveniniz oluyor.


İleride yaşamak istediğim, çocuklarıma yaşatmak istediğim hayatı iyice bi ölçtüm tarttım kafamda ve karar verdim iyi, rahat, daha az maddi sıkıntılı bir yaşantı istiyordum ve bunun içinde kendime bir şeyler eklemeliydim.. Başladım araştırmaya yüksek lisans, erasmus nasıl yaparım, eğer böyle şeyler yaparsam bana katkıları ne olur vs. Önümde daha önce yapılmış ve bana katkı sağlayacak ne varsa araştırdım. Ve kendime aşamalı olarak hedefler koydum. Varmak istediğim yer rahat bi yaşam standartıydı.

MADDE-4: Biliyorum çok klişe olacak ama daima bir hedef koyun kedinize. Gözün çok yüksekte diyen illaki çıkıcaktır ama siz hep o en yüksektekini isteyin ki ona göre çalışın, planlarınızı oraya göre yapın. En tepe olmasa bile bu sistem sizleri iyi bir yere taşıyacaktır.

Eğer bu 4 temel madde hayatınızda bir yer edinirse; o mesleğe bakış açınız değişecek ve öyle ya da böyle kendinizi ayağınız yere basar şekilde iyi yerlerde bulacaksınız.

Şimdilerde ne mi yapıyorum :) İlk hedefim olan erasmusumu tamamlamaya çalışıyorum. Sonraki hedefim kaç senede biterse bitsin okulumu bitirip, peşinden hemen yüksek lisansıma başlamak olacak. Bu günlükte benden bu kadar kendinize iyi bakın :)




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder